Ο Τέλης Γιαννακουδάκης γεννήθηκε στο Ηράκλειο Κρήτης. Μικρός σε ηλικία αποκτά συνειδητά την ευχέρεια του σχεδίου, εκδηλώνοντας έτσι το έμφυτο ταλέντο του στη ζωγραφική.
Μετά το γυμνάσιο είχε την τύχη να γνωρίσει στην Αθήνα το γνωστό ζωγράφο Θεόφιλο Δροσο, ο οποίος αντιλαμβάνεται το ταλέντο του. Εκεί κάνει ελεύθερες σπουδές για δύο χρόνια, δημιουργώντας την ζωγραφική του προσωπικότητα. Ο Γιαννακουδάκης, κοντά στο μεγάλο δάσκαλο και φίλο, με κοπιαστική δουλειά, κάνει τις προσωπικές του κατακτήσεις στην τεχνική του χρώματος και της συθεσης.
Το ξεκίνημα αυτό της καλλιτεχνικής πορείας του δείχνει καθαρά πως γι αυτόν η ζωγραφική ήταν κάτι απόλυτα αναγκαίο, όπως είναι για τον κάθε άνθρωπο το γεγονός να αναπνέει, να σκέπτεται, πάντως σίγουρα περισσότερο από ανάγκη έκφρασης για δημιουργία. Ο Δρόσος έλεγε τότε για τον μαθητή του.
«Ο Γιαννακουόάκης είναι ένα μεγάλο, ένα δυνατό ταλέντο. Είναι αναμφίβολα ένας από τους εμπνευσμένους καλλιτέχνες της εποχής μας κι όχι μόνο της Ελλάδας.»
Στη συνέχεια ο καλλιτέχνης παρακολουθεί μαθήματα στην Ανωτέρα Σχολή Καλών Τεχνών με καθηγητές τον Γ.Μόραλη και Π. Σαραφιανό. Ο δεύτερος του δίνει πολλά στοιχεία χρήσιμα για την μετέπειτα καθοριστική του πορεία.
Οι ανησυχίες του, όμως, σχετικά με την ανθρώπινη ύπαρξη και την πίστη στην ανώτερη δύναμη της δημιουργίας τον κάνουν να μαθητεύσει, μετά την επίσκεψη του στο Άγιο Ορος, κοντά στο Ρώσσο ιερομόναχο Δημήτριο όπου μαθαίνει τα μυστικά της αυθεντικής αγιογραφίας, καθώς και την τεχνική Φάγιουμ (κερί με τέμπερα) πανάρχαια τεχνική που αφομειώνει και μεταχειρίζεται μέχρι σήμερα. Επιστρέφοντας στην Αθήνα, κάνει το 1966 την πρώτη του ατομική έκθεση στον Παρνασσό. Ακολουθούν το 1968 εκθέσεις του στην γκαλερί «Ώρα» της Αθήνας και «Χρυσόστομος» Στα Χανιά της Κρήτης.
Η συμμετοχή του σε εκθέσεις μεγάλων ευρωπαϊκών πόλεων καλλιεργεί το ενδιαφέρον γνωστών τεχνοκριτικών όπως του Davis που στο άρθρο του στην Σάντεϊ Τέλεγκραφ γράφει για τον Γιαννακουδάκη:
« Οι πίνακες αυτού του νέου έλληνα καλλιτέχνη μου δίνουν την βεβαιότητα πως εδώ και πολλά χρόνια κανένας ζωγράφος δεν έχει συλλάβει και αποδώσει τόσο λαμπρά την αίσθηση αυτών των ιστορικών γεγονότων. Η σειρά τα «Εκατακόμβαια» είναι σίγουρο πως θα σχολιαστεί πολύ και θα ανάγει την τέχνη αντικειμένων συλλογής σε νέα επίπεδα.»
Ο Peter Franklin Carrol, σύμβουλος καλών τεχνών του πανεπιστημίου του Λονδίνου Central School of Arts γράφει:
«Αυτό το έργο σαν σύνολο, είναι η καθοριστική δουλειά για την Βιβλική τέχνη. Εδώ και 300 χρόνια αυτά τα θέματα δεν έχουν αποδωθεί τόσο σοβαρά , τόσο τέλεια, τόσο καλλιτενικά.»
Εκθέσεις
• 1966 Παρνασσός, Αθήνα
• 1968 Ώρα, Αθήνα
• 1970 Χρυσόστομος, Χανιά
• 1971 Notus, Λονδίνο
• 1975 Ζυγός, Αθήνα
• 1980 Έναον, Θεσσαλονίκη
• 1983 Ζυγός, Ηράκλειο
• 1985 Θέση, Αθήνα
• 1987 Saint Lorent, Παρίσι
• 1992 Δεσμός, Ηράκλειο
• 1995 bsaloon, Ζυρίχη
• 1999 Δημοτική Βιβλιοθήκη Πατρών
• Συμμετοχή σε 20 ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και 15 συμμετοχές διεθνείς ομαδικές εκθέσεις